kräftskiva

Åh jag längtar så otroligt mycket till ikväll! Är bjuden på kräftskiva hos en kompis. Paj,kräftor, sallad och annat mumsit bjuds. Dock har många tankar sagt att jag ska hålla igen bara för att kunna tillåta mig att äta mer sen. Men vad är det för sjuka tankar? Vem tänker så mer än anorektiker och andra ätstörda människor? Som tur är har jag ätit ganska bra tycker jag. Även fast jag vet att jag nog håller igen lite så har jag än så länge ätit 3 mål.
Hade disskution med mamma igår och jag öppnade mig lite för henne. Jag sa till henne att det vore bra att besöka äs-enheten igen bara på ett besök liksom. Hon sa att hon skulle skriva till dom. Det känns skönt.
Men innan jag la mig igår fick jag sån ångest att jag mådde illa. Inte för någon mat jag ätit eller så utan för hur jag behandlar min kropp och resultatet som syns. Mamma säger att jag ser magrare ut för varje dag. Vet inte riktigt om jag kan instämma men jag mår förskräckligt dåligt över hur jag behandlar min käraste kropp. Några kilon till och jag få en rad följder av min undervikt. Håret börjar smått trilla av nu. Köpte hårtabletter idag så vi får se om de hjälper nu eller om jag helt enkelt måste tvinga i mig mera mat. Det konstiga är att jag svälter ju inte. Jag är bara inte hungrig och min aptit för man finns inte riktigt. Inte samma gnista som förr...
?Åh det är jobbigt, jag vill inte ha de här problemen. Ångesten som jag hade igår för hur jag behandlar min kropp gjorde mig nästan illamående. Jag var skräckslagen men samtidigt känns det som om jag bankar och slår på en bubbla som är omkring mig, som är hård. Jag kan inte göra någonting, jag flyter bara med mig själv och tankar och mat.
Jag vill ju liksom inte vara riktigt som förut i kroppen. Eller är det ondskan som bestämmer att det inte får vara så? Varför kan jag inte förstå att jag är älskad och duger som jag är? :(

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej Cornelia!



Jag vet inte om du kommer ihåg mig, Julia? Vi brukade mejla varandra förut och det var ju ett tag sen, men tänker på dig ibland ändå. Fick nyss lust att titta in på din gamla blogg och se om du hade uppdaterat och så hamnade jag här.



Åh vad ledsen jag blir av att läsa att det inte går så bra för dig som jag trodde. Tänker att det verkligen är ett bevis på hur starka ätstörningar är och hur länge de kan sitta i. Själv kämpar jag fortfarande med min (även om den lyckligtvis inte är lika allvarlig längre!). Jag önskar att jag kunde hjälpa dig, men det vet jag inte om jag kan. Jag tycker i alla fall att det är en klok och bra idé av dig att ta kontakt med äs-enheten igen.



Sen tror jag att du får ha lite tålamod och inte vara för hård mot dig själv. Som jag sa, det TAR TID att bli frisk från en ätstörning. Så även om du får konstiga tankar (att du inte ska äta osv.) behöver inte det betyda att du håller på att bli sjukare. Låt det ta sin tid att bli av med tankarna, men GÅ EMOT dom så mycket du kan. Ungefär så brukar faktiskt min terapeut säga till mig.



Kram på dig,

Julia

2010-09-03 @ 22:57:52
Postat av: Tisa (stars in heaven)

Hej vännen!



Ville bara säga att jag läser. Och att det är tråkigt att se att ätstörningstankarna börjar komma tillbaka. Men du, du får inte ge dig. Ok?

Bra att du bad din mamma om hjälp, att höra av sig till ätstörningsenheten igen. Du kommer fixa det Cornelia!



Kramar<3<3

2010-09-09 @ 18:50:35
Postat av: Cornelia

Julia, vad glad jag blir att höra livstecken från dig! Hoppas du har det bra trots äs-tankar. Har du någon blogg kvar? Skulle gärna vilja läsa den isf :)

Tack för kommentaren, det värmer att få lite feedback!

kram<3

2010-09-09 @ 19:12:05
URL: http://footprints.webblogg.se/
Postat av: Cornelia

Tisa, jag ska inte ge upp, nu ska jag kämpa! Iaf är det vad som sägs i mitt huvud just nu. Är allt bra med dig? Har du någon blogg nu för tiden?

kramar<3

2010-09-09 @ 19:13:14
URL: http://footprints.webblogg.se/
Postat av: tisa

Låter bra vännen!

Det har väl varit bättre med mig om jag säger så.

Och jo jag har en ny blogg :)

Kramar <3

2010-09-16 @ 23:44:15
URL: http://apeaceofmee.blogg.se/
Postat av: bella

<3

2011-03-29 @ 21:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0